onsdag 10. april 2013

Alle gode ting er tre. Virkelig :)

Endelig ble sjalet til bestemor ferdig. :) Med dette prosjektet kan jeg trygt påstå at det har blitt blod, svette og tårer.
Startet så optimistisk i romjulen å skulle strikke ett trekantsjal uten oppskrift. La opp 423 m og strikket. Var kommet godt over halvveis å skulle se om det var lenge igjen da jeg oppdaget at jeg ikke hadde felt i kantene. Å det resulterte i at dette da ble ett pledd. Startet på nytt med godt mot og strikket. Etter at jeg hadde strikket en del OG FELT I KANTENE så syntes jeg ene kanten ble så stygg , fikk en fantastisk ide og gjorde noe finurlig. Det resulterte da at jeg felte for mye i ene siden så det ble jo kjempe bom. Ideen min var liksom ikke så god likavell i praksis. Men som de sier så er alle gode ting tre og slik ble det endelige resultatet :)






Bestemor har flirt av meg mens jeg har strikket dette. Men som hun sier ; den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves :)
Så nå skal jeg dra å avlevere dette og se om jeg kanskje orker å begi meg utpå teppet som ligger i en krok ;)

Ha en fin uke :)

6 kommentarer:

  1. Synes du har vært både flink og iherdig! Stort sjal og mye arbeid og mye lærdom vil jeg tro. Tenker bestemor er fornøyd nå som hun har fått det over skuldrene. Godt jobba!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. jo takk :) bestemor ble kjempe fornøyd. det som er viktigst :)

      klem

      Slett
  2. Se der ja, det ble jo fint:-) og så deilig at det enda til er ferdig. Tror jeg må ønske meg et akkurat maktens til jul...... Lykke til vennen min

    SvarSlett
    Svar
    1. var kjempe godt. :)
      du ønsker deg det ja. tenker du kan få det nest beste i gave, nemlig mønsteret ;)

      Slett
  3. Svar
    1. takk skal du ha :)
      kjempe koselig at du ville følge meg :)

      Slett