torsdag 5. april 2012

Kjøkkenkluter


Har litt stopp i strikkingen min for tiden. Eller for å være litt mere nøyaktig, de litt større prosjektene mine.
Så de siste dagene har jeg oversett de ganske fint og heller satt meg ned å strikket disse kjøkkenklutene :D
Har jo som sagt i ett tidligere innlegg ment å komme meg igjennom garnhaugen min, så da synes jeg det er fint å strikke på disse. Ett nøste pr klut . nesten så garnhaugen krymper bare med at jeg skriver dette ;)














Mønsteret på disse klutene (slik jeg strikker de) :

Du trenger:
Pinne nr. 4
Bomullsgarn , jeg bruker mor aase.

Strikkes med dobbelt garn.
Ta tråden fra yttersiden og fra innersiden og legg opp 44m på pinne nr 4.
1.omg: 1r , 1 vr omg ut
2.omg: strikk rett
3.omg: 1r, 1 vr omg ut
4.omg: strikkes rett
osv :)

strikk til du ser at du har nok garn til en omg til, fell så av :)

Spør om det er noe :)

7 kommentarer:

  1. Kjempefine. Da er det bare å leite frem garn og pinner og lage noen her og. Takk for inspirasjonen

    SvarSlett
  2. Du får gjøre det :) Kos deg med strikkingen :)

    SvarSlett
  3. Fin dem va :) Blir nok nån kluter her også etterhvert :)

    SvarSlett
  4. Ja, det regner jeg med :) gled deg! super rask å strikke :D

    SvarSlett
  5. Nydelige farger på kopptuene dine! Skal prøve oppskrifta di neste gang. Takk for at du deler!

    Ønsker deg ei fin uke!

    SvarSlett
  6. Er ganske fornøyd med fargen selv :) sku bare mangle å dele litt :)
    takk skal du ha, og i lige måde :)

    SvarSlett
  7. sånne skal æ å strikke !!:)

    SvarSlett